
Hvordan jobber vi med
historiefortelling?
Hvem snakker du til?
Hvert prosjekt har sitt mål, sin kontekst og sine utfordringer.
Derfor finnes det ikke én metode som passer for alle.
Men det finnes en måte å jobbe på som gjør at vi kommer frem til det som virkelig fungerer.
I Med på notene starter vi med å forstå hva du vil oppnå – og hvem du vil nå.
Derfra utvikler vi idéer, innhold og løsninger sammen med deg – og former prosessen slik at den passer dine behov.
Ingen prosjekter er like. Derfor skreddersyr vi alltid samarbeidet ut fra hva du vil oppnå – og hvordan vi best kan komme dit sammen.
Hvordan ser samarbeidet ut?
Selv om prosjektene våre varierer, følger de ofte en naturlig utvikling:
Ønsker du å vite hva vi kan hjelp deg med? Klikk her!
Når historiefortelling skaper intern effekt
Suksess i mange internprosesser avhenger av én ting:
Om budskapet oppleves som forståelig og engasjerende – for alle det gjelder.
Skal du få med deg folk på samme kurs, må de forstå hvor du vil – og hvorfor det er viktig.
Da holder det ikke med fakta alene. Du må skape mening, eierskap og handling.








Historiefortelling i internprosesser
Da Hydro skulle innføre samhandlingsverktøyet SharePoint globalt, var det avgjørende å skape eierskap og engasjement – på tvers av språk, fagmiljøer og landegrenser.
Historiefortelling ble brukt for å gjøre teknologien relevant og meningsfull.
Resultatet var en tydeligere forståelse for verktøyets verdi – og bedre forankring av endringen.
I videoen nedenfor forteller Gro Elin Hansen, ansvarlig for digital samhandling i Hydro, mer om hvordan historiefortelling ble brukt i prosjektet.
Ønsker du å vite mer om historiefortelling? Klikk her!
Gi budskapet tid til å synke inn
Selv det beste innholdet mister effekt hvis det ikke gis rom for refleksjon.
For at folk skal forstå budskapet, se hvordan det henger sammen med deres egen hverdag – og etter hvert ta eierskap til det – trenger de tid.
Tid til å kjenne seg igjen. Tid til å forstå hva det betyr for dem.
Klar for å lage innhold som faktisk utgjør en forskjell?
Har du lyst til å finne ut hvordan du kan bruke historiefortelling på en mest mulig effektiv måte i kommunikasjonen din?
Ta kontakt, så finner vi ut hvordan vi kan få budskapet ditt til å skinne.